tisdag 28 oktober 2008

Alla goda ting är tre

När barnen hade lagt sig och J var ute och sprang, provade jag i smyg loppisfynden som min mamma hade med sig imorse när hon kom för att passa O och M. Har fortfarande inte bestämt för mig för om detta fick min gravt annalkande 40-års-kris att förvärras eller lindras.




Försökte under några dagar att sticka på spårvagnen, men hade i längden svårt att ignorera alltifrån irriterade (från sitsgrannar) till undrande blickar.... Tydligen är det inne att sticka/virka, men i Göteborg tycks iallafall jag vara högst ensam om att utöva denna aktivitet på kollektiva färdmedel. Har kommit fram till att det är lättare, mindre störande för andra och mindre iögonfallande att virka. Så nu har jag en hemma-stickning och en borta-virkning. Men man orkar inte sticka på en och samma sak alltför länge i sträck, så har idag skaffat mig en backup-stickning. Gjorde detta i nya garn-favorit-butiken Broderi & Garn på Drottninggatan. Varför har jag aldrig varit inne här tidigare? Så lugnt och mysigt och otrendigt och gammalmodigt. Enda nackdelen är att det ligger farligt nära kontoret.

1 kommentar:

ShirLee sa...

Ha ha, det låter som om att du är en kringresande tomteverkstad, handarbetet med dej överallt!
Ingen i din familj kommer att frysa i vinter:-)