måndag 13 oktober 2008

Nice stuff

Jobbsituationen är fortsatt överväldigande utmattande, turligt nog finns det desto fler trevligheter vid sidan av:

1. Kom på posten idag:

(Tack Fnurr för tipset om Børnetøj-boken - jag tror att jag är kär i den.)


2. Dagens goda, goda middag: kyckling med curry, purjolök, champinjoner och cashewnötter. O har rätt, J borde bli kock.



3. Fyller år imorgon - hörde någon på jobbet prata om mandeltårta och kom att tänka på Zuleikatårtan från den här gamla godingen (Sju sorters kakor). Jag tror jag bakade den tårtan minst 150 gånger från det jag var 12 till 20 år ungefär. Tårtnostalgi! En sådan födelsdagstårta får det bli.




4. En av O:s många teckningar från helgen:



Ett skateboard-spel. Tryck på första A:et för att åka ner, tryck på det andra A:et för att svänga, tryck på P:et för att åka upp, och tryck på den stora knappen för att hoppa! Underbart tycker iallafall jag.


5. På TV ikväll:

(bild från http://www.svt.se/)

Säsongspremiär för Kobra - En ding ding värld. Verkar bli ett härligt koko program.


6. Kvällens delikata valsituation: välja ny virkning. Spårvagnsfärder kräva dessa handarbeten!

3 kommentarer:

me sa...

Vilken fantastisk teckning signerad O! Jag får berg-o-dalbanesuuug i magen då jag tittar på den :-O

SanKan sa...

Visst är den helskön, jag blir glad av att titta på den :-) Härligt att se att datorspel även kan inspirerat till handgripligt pyssel tycker jag.

me sa...

Eller hur!!??