onsdag 1 oktober 2008

Gör mig glad just nu

1. O:s teckningar



2. En stuvbit på hela en meter av det här jättefina Marimekko-tyget av Maija Isola, fyndat på Åhléns av alla ställen, priset... 10 kr!



3. M:s bästa ord just nu: Armbågar.





4. Förskottsfödelsedagspresenten från snälla kompisen M, en prenumeration på Språktidningen. Första numret landade på hallmattan igår, och vädergudarna var med mig imorse, regnet tjänade som fullgott motiv att ta spårvagn istället för cykel och därmed få läsa min nya fina tidning alldeles i fred i nästan 15 minuter.


5. Hämtar barnen tidigt på dagis imorgon!

2 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

hej!
jag har allt hört om dig av lars och c. du har själv en mysig och fin blogg. underbara kommentarer från dina barn! nyckelpigeclown oc armbågar! oftast är det så logiskt dom tänker. jobbade på dagis för länge sen. "aktarej, här kommer jag fortfarades!!!" är en klassiker av ett barn som sprang fort ner för en backe. eller "sårmacka" när man inte kommer på vad sårskorpa hette. lite äckligt, dock!

ha det fint!

SanKan sa...

Ha ha - sårmacka var ju helt underbart äcklig och helt logiskt :-DD
Kanon-fin kappa du sytt till "storasyster" förresten - jag blir sugen på att kopiera...!
Ha det bra!/S