fredag 24 oktober 2008

Inte än, men snart

är det Halloween. Den här högtiden/företeelsen kan man ju tycka vad man vill om, men jag gillar den för att den å ena sidan är totalt kravlös i sin brist på tradition, iallafall i vår familj, och att man å andra sidan kan göra den precis hur kul och knäpp som helst om man känner att man har tid och lust just det året. Jovisst, jag inser att den här valfriheten kommer att bli allt mer begränsad ju fler år som går då man faktiskt fixar till något slags firande. Ganska snart börjar säkert barnen anse att det visst är en tradition och någonting man måste fira... så egentligen borde jag väl mota Olle i grind och inte göra någon grej av det alls i år, men å andra sidan har jag redan samlat på mig idéer om hur man skulle kunna toppa förra årets läskiga halloween-lunch, och det skall ju bli så kul - ju...! Förra året var det definitivt de barnsliga mammorna som hade allra mest roligt både åt att fixa och äta den läskiga lunchen som vi hade hemma hos våra kompisar-lite-längre-upp-på-gatan.










6 kommentarer:

me sa...

Läckert! Valter vill komma och smaka! Här planerar vi att baka "ögonmuffins" till Pumpahelgen.

... och jag går igång på det otroligt snygga plankgolvet, golvnörd som jag är. Ååååå.

SanKan sa...

Å, vilken bra idé - vågar jag mig på en gissning att dom kanske skulle kunna bli av den blodsprängda sorten??

Petra sa...

Vad fina Halloweenrätter! Skall göra tilltugg inför fredagens H-fest. Är det morötter du skurit så fint? Karin tyckte armbandet var väldigt fint från förra veckans pysselkväll...

SanKan sa...

Japp, det är morötter - får dock erkänna att det var den andra mamman som stod för just dom. Observera - om man väljer att servera de avhuggna fingrarna (prinskorvar med flagad mandel som naglar) får man inte missa serveringsskålen för senap - såg du den på bilden :-DDD
Mina två gillade också armbandet - dom har beställt var sitt! Lycka till med Halloweenfesten :-)

Petra sa...

Nej fy.... Såg inte ens den tidigare!! Helt otroligt vad man väljer att (inte) fokusera på. Känns dock nästan lite väl magstarkt!

Anonym sa...

Nu får jag dåligt samvete... Jag som åker till Stockholm med två kusiner imorgon och lämnar M och S hemma ensamma över helgen.