tisdag 3 mars 2009

Soldrömmar

Ett tag trodde man nästan helt på allvar att våren var nära... men idag har den känts mer avlägsen än på mycket länge. En grå-trist-ful stril-gardin har hängt utanför mitt jobb-fönster hela dagen. Ljuspunkten var att arbetsdagen faktiskt var kort, att dagishämtningen gick rekordsnabbt, och att jag och de två små därefter blev bjudna på mat, lek, fika och trevligt sällskap.

Vi har börjat smida planer för, och drömma om, sommaren som hägrar någonstans där framme. Under tiden drömmer jag mig bort lite till förra årets sommar.








6 kommentarer:

Anonym sa...

åå vad jag längtar till våren.

SanKan sa...

Ja visst gör man! Fick mail av en tysk bekant idag - hon hade redan både snödroppar och krokus utanför sitt fönster... Avundsjuk!!

me sa...

Här i södern har vi också drivor av snödroppar... Fina bilder. Som vanligt. Blir ännu en gång ruggigt avis på ert mysiga Skorpetorp... :-S

SanKan sa...

Å, lyckliga ni som har en trädgård med snödroppar!! Vi längtar och längtar till vårt älskade torp... om några veckor bär det av!

Unknown sa...

Äntligen har jag tagit mig tid att kolla din blogg. My god du är tom pyssligare än jag kände till! Mycket cool Olle i dykarutrustning. Vi har faktiskt hittat mikroskopiska ljuslila, mörklila och gula krokusar i rabatten :)

SanKan sa...

Vad kul att du hittade hit Malin :-) Javisst är han cool - känns som att bilden skulle kunna vara en given succé (eller inte...) på ett framtida studentplakat...!
/S