onsdag 6 maj 2009

Tomrum

Badrummet består av uppbrutet golv, väggar med stora gapande hål, en toastol som man får spola med hink med vatten, och ingen dusch! Fastighetsvärden fixar fuktskada. Vi tröstar oss i stöket och böket med god kvällsmats-sallad och vinslattar på favoritbrickan från IKEA.


Nu mot sängen. Morgon utan fungerande badrum kräver utsövda föräldrar för samtligas trevnad. Imorgon skall jag dessutom vara tidigt på gymmet för att hinna träna innan jobbet, och - viktigast av allt - duscha!

7 kommentarer:

me sa...

Ja, det vet man ju hur det är. Att få badrummet renoverat alltså. Barnen badade i balja i köket, Erik och jag levde 1800-tal och tvättade endast de 5 punkterna i två veckor. Även detta i balja i köket... Dock var inte toan i lägenheten i funktion under dagarna, så jag fick hasta ner med Märta hängandes i selen och gå på klo i källaren. Det var jag och Ann-Marie :-S Men väl klart blev ju badrummet SÅ fint. Med klinkergolv och allt. Det kan jag verkligen sakna; vårt nyrenoverade, fräscha, vita kaklade badrum. Snyft.

Lotta Sultan sa...

kämpa på!
(förresten. kolla in stensjön på hemnet.)

SanKan sa...

Anna: Ja - lite 1800-tal är det över det hela... och vi får inte ens kaklat! 450 kr påslag på månadshyran - no thanks, inte för den lägenheten... Men förhoppningsvis blir det finare än förut iallafall!

Fnurr: Japp :-) - har redan bokat visning där, antar att vi tänker på samma - sååå himla mysigt verkar det. Fast det blir nog för dyrt misstänker jag...

Sammy Rose nu även Jenny at Dos sa...

ojoj. vilken tur att ni är kloka och planerar för ordentlig sömn. lycka till.

me sa...

:-O Skulle det kosta så mkt mer med kaklat?! Vi hade ju värsta sunkbadrummet innan renoveringen, med murrig plastmatta och fisig 80-talsvåtrumstapet. Efter Hilton-förvandlingen lades drygt 200 kronor på månadshyran. 450 kr... skulle det vara kakel med bladguld då, eller? Och bubbelpool? Och golvvärme? Det var det värsta.

... hur går husjakten då...?

SanKan sa...

Jenny: Tack, det värmer :-)

Anna: Jag vet - det är helt galet! Snacka om kortsiktigt tänkande. Nu måste dom väl göra om badrummet igen om typ 5-7 år, istället för att göra det ordentligt nu med en gång. Skall kolla ett fint hus på söndag!

Lotta Sultan sa...

jag såg nu att ett till var ute. ett i modell större. jag menar det lite mindre. gulligt.
spännande med visningen.