måndag 27 april 2009

Köksbestyr

Knepet är att smyyyyyyga.... tyst, tyst, tyst.... öppna skåpsdörren sakta, sakta, så att den inte knarrar. Samma sak med kylskåpet. Och försiktigt knäppa på spisen. Järnspikar också, där slamrade jag med en kastrull! Max 3 sekunder senare är mina stackars prövade hälar måltavla för en trip trap-stol och en kökspall, och två ropar i kör, "jag vill hjälpa tiiiiiill!!". Tänker tyst för mig själv "grr - jag som ville fixa maten snabbt idag", säger högt "visst får ni det!". För visst vill jag det, egentligen, fastän det visserligen hade gått snabbare om jag hade gjort det själv. Med två ivriga underåriga i mycket litet kök brukar hjälpen normalt få ske under rätt så strikta och ordnade former - men idag var det bara en liten som anmälde sig som frivillig - så för en gångs skulle fick hon husera bäst hon ville.







1 kommentar:

Julia sa...

Haha. precis så är det! Elsa gör likadant!
Trevlig valborg!