onsdag 10 september 2008

Tidig höst...

... min favoritårstid i hela världen! Men det skall vara den soliga, klara, friska, gul-röda sorten, inte den gråmulna, ruggiga, kalla och beige-tråk-kala.

Den här, när man fortfarande kan gå i långärmad tröja, kanske hellre med en mössa eller halsduk istället för att ge vika för tjock-jackan:


Och precis som varje år vid den här tiden börjar jag längta efter vår very precious höst-resa. På tu man hand. Ibland inte mer än två, eller med riktigt litet barn hemma, kanske bara en övernattning, men det spelar ingen roll hur kort eller hur länge - det brukar bli så bra, så bra ändå.

Köpenhamn är ett av favorit-resmålen och i post-wedding's-skrala-kassors-kölvatten ser det ut att bli målet även för denna hösts resa. Ett givet utflyktsmål är förstås Louisiana. Är väldigt sugen på att, bland annat, se deras utställning om Manga.

Är också nyfiken på ett annat konstmuseum, Ordrupgaard, egentligen främt på grund av den spännande tillbyggnaden. I år skall jag komma ihåg att skriva ut vägbeskrivning, eller åtminstone skriva upp adressen, så kanske vi till och med kan hitta dit.

På tal om museer - innan den 2 november måste jag någon gång ta med mig O till Röhsska (förfärlig hemsida) och se deras utställning om Skateboards!

På en spisplatta nära mig just nu: äppelmos in the making! Det får mig nästan att önska att jag var gröt-ätare - tycker alltid det låter så gott när andra pratar om gröt med äppelmos. Tror nog dock att det även blir finfint i en skål med iskall mjölk! Skall strax skynda mig att somna så jag snart får äta frukost.

Inga kommentarer: